On the road again - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Wouter Geert - WaarBenJij.nu On the road again - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Wouter Geert - WaarBenJij.nu

On the road again

Door: Wouter van Geert

Blijf op de hoogte en volg Wouter

28 Mei 2017 | Australië, Melbourne

Zoals ik in de vorige blog (ondertussen al een paar maanden terug) zei, heb ik gesolliciteerd om te gaan werken op de markt in het weekend. Omdat mijn baas mij wel goed kon gebruiken, ben ik daar sinds begin Maart ook mee bezig. Na twee keer een markt mee te draaien, vonden Craig en Shelley (zijn vrouw) dat ik het erg goed deed, en vertrouwden ze me genoeg om een markt alleen te draaien.

Het derde weekend was het dus raak: ik moest om 5:00 de deur uit, om bij de farm de truck op te halen. Daarna moest ik met de truck naar Melbourne rijden, om daar het kraampje op te bouwen en de groenten uit te stallen. Voordat ik het kraampje opgebouwd had, kwamen de eerste mensen echter al groenten kopen. Lekker vervelend, loop ik al achter voordat de dag goed en wel begonnen is. Al met al is het wel prima gegaan, en heb ik voor ruim 2500 dollar groenten verkocht. Abnormaal hoeveel geld ze daar in een paar uurtjes verdienen. Na zo'n 4 uurtjes werken begon het wat minder storm te lopen, en heb ik de hele boel maar weer opgeruimd en ben ik teruggereden naar Cockatoo. Al met al, toch wel geslaagd. Ik ben in ieder geval zeer tevreden.

De volgende dag was het superlekker weer, dus zijn we gaan surfen. Voor mij de eerste keer in mijn leven om te gaan surfen. Toen we aankwamen waren de golven perfect (een meter of twee) en zijn we meteen voor de grote golven gegaan. Een slecht idee uiteraard (we konden nog niet eens fatsoenlijk opstaan), maar we wilden het toch proberen. Helaas toch wel iets moeilijker dan het lijkt... na een paar uur in het water had ik maar twee golven gepakt. Anderen van onze groep waren gelukkig wel iets beter, en pakten golf na golf. Kort daarna zijn we maar naar de 'white waves' gegaan (waar de golven al gebroken zijn) en we konden oefenen met opstaan. Dat ging best aardig! Opstaan ging vrijwel bij iedere golf goed daar. Na een goede acht uur in het water gelegen te hebben, hebben we een barbeque op het strand gedaan en zijn we terug naar het hostel gereden.

Voor de rest hebben we veel gewerkt. Iedere maandag tot en met vrijdag heb ik bij Green Gully gewerkt, en iedere zaterdag (of/en soms zondag) heb ik geholpen met op de markt. De andere dag in het weekend was onze vrije dag, waar we meestal probeerden om er (vaak ook met het hostel) een dagje tussenuit gaan; een dagje boogschieten, een dagje lasertag, een dagje in een gigantisch trampolinepark, een dagje Melbourne of een film-marathon in het hostel.

Het trampolinepark was ook erg tof. Met een grote groep van het hostel (zo'n 20 man) zijn we naar Rush HQ geweest, een fabriekshal die omgebouwd is en nu helemaal volgepropt is met trampolines. De gemiddelde leeftijd daar was ongeveer 12, dus die hebben we flink omhooggekrikt (de jongste van ons was 19 volgens mij, maar de meesten waren ouder dan 22). De laatste paar uur dat het park open was, gingen die echter allemaal weg en hadden we het park voor onszelf. We hebben toen een paar werknemers aangesproken, en zij hebben ons even laten zien hoe trampolinespringen ECHT moet. Ziek om te zien wat ze allemaal kunnen op zo'n trampoline. Heeft ons ook geinspireerd om nog een keer terug te gaan. Overigens is het zo goedkoop, dat we nog een keer zijn gegaan. Twee weken later zijn we met een even grote groep teruggegaan. Dit keer voor een hele dag.

Overigens valt het me toch wel erg tegen om steeds weer nieuwe mensen te leren kennen in het hostel. Mensen komen en gaan... als je net een band hebt met iemand, vertrekt hij alweer en komen er weer nieuwe mensen die je moet leren kennen. Sommige mensen blijven zelfs maar voor een week of een paar dagen, dus het is eigenlijk nauwelijks de moeite om ze te leren kennen. Erg jammer, maar zo gaat het nou eenmaal.

Gelukkig is dat ondertussen geen probleem meer voor ons, aangezien onze werktijd erop zit! Net op tijd, aangezien het net winter begint te worden. Ondertussen is het hier 's ochtends rond de 6 graden, en warmt het rond een uur of 12 op tot zo'n 18-20 graden. Genoeg voor ons om te zeggen dat we weer verder gaan met reizen! Ons plan is nu om langs de kust terug te rijden naar Brisbane, daar onze auto te verkopen en dan naar Bali te vliegen. Lekker de zon achterna dus... Waarschijnlijk komt er een nieuwe blog wanneer we in Brisbane zijn, dus hoeven jullie deze keer niet zo lang te wachten op een nieuwe blog ;).

Groeten en tot dan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wouter

Actief sinds 03 Nov. 2016
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 9142

Voorgaande reizen:

03 November 2016 - 20 Juli 2017

Australië

11 Juni 2017 - 11 Juli 2017

Bali

Landen bezocht: