Het noordelijkste punt van onze reis! - Reisverslag uit Bundaberg, Australië van Wouter Geert - WaarBenJij.nu Het noordelijkste punt van onze reis! - Reisverslag uit Bundaberg, Australië van Wouter Geert - WaarBenJij.nu

Het noordelijkste punt van onze reis!

Door: Walter von Ghurt

Blijf op de hoogte en volg Wouter

07 December 2016 | Australië, Bundaberg

Vanaf nu ga ik denk ik geen verslag meer doen van dag tot dag, omdat ik daar niet zoveel zin in heb EN ik denk dat het leuker is om te lezen als ik het niet van dag tot dag doe. Vanaf nu dus alleen nog maar de hoogtepunten denk ik!

Na Airlie Beach zijn we verder doorgereden richting het Noorden. Onderweg zijn we op een paar plaatjes gestopt, die eigenlijk niet zo heel boeiend waren. Hier en daar een kerkje of een ander grappig gebouwtje, maar niks wat echt onze aandacht trok. Wel zijn we langs een paar mooie watervallen gekomen, die zeer de moeite waard waren (Millaa Millaa en Crystal Cascades waren denk ik toch wel de mooiste). Aan de oostkust van Australie ligt ook zowaar een heus regenwoud, waar de natuur nog supermooi is en het klimaat warm en vochtig.

Uiteindelijk zijn we in Cairns aangekomen, waarschijnlijk het meest Noordelijke plaatsje wat we gaan zien in de komende 6 maanden. Dit was al heel anders dan de andere plaatsjes die we gezien hebben onderweg! Een aardige stad, die best druk bevolkt was en waar ook nog veel dingen te doen waren. Hier hebben we ook weer een waterval bezocht, gepraat met de lokale bevolking, de stad een beetje verkend en als klap op de vuurpijl nog een dagje wezen duiken in the Great Barrier Reef. Wat een topdag was dat! We moesten vroeg op, om de boot te halen die ons naar the Great Barrier Reef (ik ken hem ondertussen zo goed dat ik hem GBF mag noemen, dus dat ga ik vanaf nu ook maar doen) bracht. Eenmaal aangekomen bij de GBF mocht ik me in een duikpak hijsen om een introduik te doen. Het water was zo blauw en helder dat we 10-15 meter zicht hadden. Adembenemend! Zoveel speciale vissoorten en zoveel mooi koraal, echt de moeite waard. Na een duik van ongeveer 30 minuten gingen we door naar een andere locatie, waar we weer konden duiken of snorkelen. Aangezien Denise te bang was om te duiken, heb ik maar gekozen om met haar te gaan snorkelen. Zeker met 10-15 meter zicht kun je net zo goed gaan snorkelen. Hier heb ik zowaar gezwommen met een schildpad, roggen, en heeft Denise weer een haai gezien. Na een aantal uurtjes zijn we weer op de boot gegaan en teruggevaren naar de kust.

Nadat we Cairns gezien hadden zijn we weer richting het Zuiden gegaan. Een andere backpacker had ons aangeraden om 5 uurtjes west te rijden, om Emerald te bekijken. Een stadje waar je zelf saffieren en robijnen kan hakken in een van de vele mijnen. Dat moesten we natuurlijk zelf ook even proberen. Eerst hebben we een zakje gekocht met stenen uit een mijn om zelf te zeven en saffieren uit te zoeken. Hier vonden we een aantal kleintjes, maar niks wat de moeite waard was. De volgende dag zijn we naar een mijn gegaan om zelf te gaan hakken en ons geluk te beproeven. Daar hebben we wat meer geluk gehad! Grote stenen die ook nog wat waard waren, sommige stenen zijn meer dan 200 dollar per stuk waard, dus best aardig! Helaas was het daar wel 41 graden, dus na een paar uurtjes waren we er wel op uitgekeken.

Uiteindelijk zijn we verder naar het Zuiden gereden, en hebben we Rockhampton en Bundaberg nog even kort bekeken (lees: alleen naar de dierentuin en het zwembad geweest). De moeite waard omdat we er doorheen kwamen, maar voor de rest niet echt boeiend. Voor vandaag hebben we een huisje gehuurd om in te slapen, waar we alles op kunnen laden, internet hebben, airco, en een comfortabel bed. Even een relaxte dag-nacht na de 3 weken in de auto kamperen! Dat was het voor nu dan weer! Adios!


  • 07 December 2016 - 08:31

    Hennie:

    Wat een mooi verhaal. Bedankt weer

  • 07 December 2016 - 15:25

    Henriëtte:

    Wat avontuurlijk dat duiken!!!

  • 07 December 2016 - 16:03

    Rose:

    Dat GBF lijkt mij machtig mooi!!
    En de andere dingen dingen zoals de watervallen
    en de mijnen waar je robijnen en saffieren kunt hakken
    natuurlijk ook.
    Tot het volgende verslag!

  • 08 December 2016 - 16:15

    Hilde:

    Maar ... dus ... was jullie (tijdelijke) bijbaantje "gewoon" saffieren en smaragden zoeken en nu kun je weer een paar dagen vooruit? ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wouter

Actief sinds 03 Nov. 2016
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 9125

Voorgaande reizen:

03 November 2016 - 20 Juli 2017

Australië

11 Juni 2017 - 11 Juli 2017

Bali

Landen bezocht: