Klaar voor onze grote Roadtrip! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Wouter Geert - WaarBenJij.nu Klaar voor onze grote Roadtrip! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Wouter Geert - WaarBenJij.nu

Klaar voor onze grote Roadtrip!

Door: Wouter van Geert

Blijf op de hoogte en volg Wouter

19 November 2016 | Australië, Brisbane

Zo, daar zijn we dan weer, blog 2! Het is ons eindelijk gelukt om rustig aan te doen en een beetje bij te komen voor de echte roadtrip die eraan zit te komen!

Eerst moesten we de zakelijke dingen weer even regelen; auto laten registreren, verzekering aanvragen en de dingen kopen die nog niet bij onze auto zaten (nieuw beddengoed, een paar ontbrekende pannen en bestek, een koelbox, stoelen, gas voor het kookstel, etc.). Eerst kon de achterdeur (en zijdeur) niet meer op slot, maar ook dat hebben we ondertussen zelf gefixt! Scheelt toch weer flink in kosten voor een monteur, en het werkt in ieder geval allemaal weer!

Nadat de auto volledig gefixt was, heb ik er een beetje mee rond gereden. Links rijden begint steeds meer te wennen, en ik blijf me erover verbazen hoe leeg het eigenlijk is in het centrum van Brisbane. Ook al is het een superdrukke stad met 2.200.000 mensen, het voelt echt meer aan als een dorp dan een stad. Op de meeste pleinen loop je volledig alleen, en zelfs de toeristische attracties zijn absurd rustig. Het strand middenin de stad (de Southbank) blijft rustiger dan bijvoorbeeld Bussloo, terwijl het water volledig transparant is en de temperatuur beter. Ach, ik klaag er niet over. Puur genieten in de rust!

Verder hebben we het deze week echt rustig aan gedaan. We zijn veel gewoon bij ons huisje geweest, en ik ben vrijwel iedere dag in het zwembad gegaan. Superchill met deze temperaturen om een eigen zwembadje te hebben die perfect schoon is! We hebben een beetje rond de buurt gelopen, en hebben uitgekeken over de dichtbijzijnde rivier vanuit het park. Heel mooi, maar met 35 graden valt het ons nog wel tegen om in de volle zon rond te lopen.

Verder zijn we nog naar een paar toeristische dingen geweest deze week; we hebben de story bridge gezien (iconisch voor Brisbane blijkbaar), vlak voor zonsondergang en vlak na zonsondergang. Een prachtig verschil en een heel mooi uitzicht (zie foto). Ik denk dat we er zeker wel 2-3 uur gezeten hebben voordat de wind begon te waaien en het toch te koud werd (20 graden, brrrr). Op de terugweg is het me ook nog gelukt om degelijke foto's te maken van de buidelratten, dus ik ben helemaal gelukkig!

Morgen (zondag), beginnen we aan onze roadtrip. Eerder was ons plan om eerst naar het Zuiden te gaan (richting Sydney), maar er is ons overal aangeraden om eerst Noordelijk te gaan. We gaan er vanuit dat de locals het beter weten dan wij, dus doen we dat braaf. Morgen is ons plan om over de Sunshine Coast naar Noossaville te gaan. Een rit van ongeveer 3 uurtjes. Aangezien we onderweg waarschijnlijk niet zoveel internet meer gaan hebben, leek het me wel zo aardig om even een blog te schrijven om mensen op de hoogte te houden. Maar goed, mocht het zo zijn dat er een lange tijd geen blog meer online komt, dan is dat simpelweg omdat we geen internet hebben onderweg.

Onze lange rit kan morgen eindelijk beginnen en dan is het tijd om de echte backpacker uit te hangen! Gelukkig zijn er overal in Australië (ha, ik heb hem eindelijk gevonden, de 'ë') plekken langs de weg waar we (gratis) kunnen verblijven met onze auto, inclusief barbeque plek en gratis toiletten en douches. Helemaal goed, we hebben er zin in!

• 19 November 2016 - 10:03

Marysia:

Hallo,
    Fijn om jullie blog te lezen, ook al kennen jullie mij niet.
    In het noorden, richting Darwin wordt er sterk afgeraden om vrij te bivakkeren.(voor jullie eigen veiligheid, daar zijn veel Abo's die bedelen voor drank en rookwaren). Veel campings zijn er gelegen achter een hoge draad en een gesloten poort, daar voelden wij ons in ieder geval toch veel veiliger. De prijs is niet duur, soms niet meer dan 35$.
    Groeten uit België en veel plezier met jullie reis!

• 19 November 2016 - 17:28

Joke:

Hi allebei,

Heerlijk om weer een stuk te lezen. Mooi dat jullie back pack avontuur nu echt begint en Bruce op orde is. Als ik hierboven kijk, ben ik blij dat jullie niet zó noordelijk gaan.....
    Prachtig die brug!
    Ben benieuwd hoe de warmte (en natheid) jullie gaat bevallen richting noorden. In de boekjes wordt er voor gewaarschuwd. Ook voor de giftige dieren in zee trouwens, in deze tijd van het jaar :(
    Maar daar zullen de locals ook zeker van op de hoogte zijn. Mooi om contacten te maken.

• 20 November 2016 - 15:28

Gera:

Hoi,
    Wat een mooie foto's heb ik van jullie beiden al gezien!
    Enorm leuk om je verhaal te lezen, zeker vanuit een herfstig Nederland.
    Heerlijk luxe zo'n huisje om te beginnen met zwembad. Ik ben heel benieuwd naar jullie verdere avonturen met de camper!

• 21 November 2016 - 09:54

Hennie:

Dag back packers,

wat een heerlijk verhaal weer. Ik voel bijna het water. Wens jullie een fijne reis met Bruce.